دسته‌بندی نشده

کارایی خردکن و غذاساز

خرد کن عصای دست آشپز

دو محصول پرکاربردِ آشپزخانه، غذاساز و خردکن که کارایی‌های متفاوتی دارند. در این مطلب به بررسی این تفاوت می پردازیم. سپس نقاط ضعف و قوت هر کدام را بیان می‌کنیم و در پایان کاربرد هر یک را بیان می‌کنیم.

آیا غذاساز و خردکن با هم تفاوتی دارند؟

کدام وسیله؟ غذاساز یا خردکن؟ کدام برای من مفیدتر است؟

خردکن و کارایی آن

خرد کن حرفه ای آشپزخانه شما

بعد از بررسی غذاساز و آگاهی نسبت به کارایی این وسیله سراغ خردکن می‌رویم تا از تمام کاکردهای این وسیله کاربردی مطلع شویم.

خردکن؛ دستگاهی است که در آماده سازی مواد اولیه آشپزی به صورت حرفه‌ای به شما کمک خواهد کرد.

اسمش نیز برای ما تداعی کننده ابزاری است که در آشپزی با آن مواد غذایی را خرد و تکه تکه می‌کنیم و یا برش می‌دهیم. مثل چاقو یا ساطور و یا قیچی و بعضی از رنده ها و … که برای اسلایس و قطعه قطعه کردن مواد کارایی دارند.

پس دستگاه خردکن توانایی برش دادن انواع و اقسام گوناگون از مواد غذایی را دارد که این کار را نیز با سرعت بالا و کیفیت مطلوب بدون زحمت فراوان برای شما انجام می‌دهد.

در زمان کوتاه مواد غذایی بیشتری را با خردکن خرد می‌کنی!

از نظر ظاهری، خردکن وسیله‌ی جمع‌وجورتر و کوچک‌تر نسبت به غذاساز هست. این دستگاه، برای کوتاه کردن زمان خرد کردن و برش دادن انواع مواد غذایی مثل میوه، آجیل، پیاز و سیب زمینی، سبزیجات و انواع سیفی‌جات تعبیه شده است. و برای خردکردن برخی از  انواع گوشت‌ها نیز کاربرد دارد و در واقع به آشپزی شما سرعت می‌بخشد.

ظاهری کوچک و ساده و صد البته جمع‌وجور با چند تیغه‌ متفاوت جزو کالاهای جذاب و کارآمد برای آشپزخانه به ویژه آشپزخانه‌های کوچک به شمار می‌رود که به آشپزی شما سرعت می‌بخشد و مانند یک همکار حرفه‌ای برش‌های دلخواه شما را می‌زند.

خردکن چه قابلیت‌های دیگری دارد؟

هدف اصلی خردکن سرعت دادن به آماده سازی مواد غذایی است.

چند نمونه از این کارایی‌ها را بیان می‌کنیم.

خرد کردن میوه‌ها

خرد کردن سبزیجات

خردکردن و ریز کردن موادی که هر روز در آشپزی از آن‌ها استفاده می‌کنیم مثل پیاز و سیب زمینی و …

خرد کردن و ریز کردن آجیل‌ها و چاشنی‌ها

خردکردن و برش زدن برخی از گوشت‌ها با بافت نرم‌تر

خردکن‌ها انواع مختلف با ظرفیت‌های متنوع دارند که بعضا خردکن‌های دستی نیز تولید می‌شود؛ که خریداران با توجه به بودجه و توان مالی خود انواع مختلف این دستگاه را با توجه به سلیقه و میزان استفاده روزمره خود، انتخاب کنند.

غذاساز و کارایی آن

بعضی از افراد از غذاساز به عنوان وسیله‌ای همه‌کاره و پرکاربرد در آشپزخانه یاد می‌کنند. اما به علت شباهت‌هایی که در کارایی غذاساز و خردکن وجود دارد افراد برای خرید هر کدام از این وسایل دچار تردید هستند.

غذاساز چند تکه

حرفه‌ای مخلوط کن!

یکی از اساسی‌ترین نکات در مورد غذاساز، این است که شما در آشپزخانه کوچک خود یک مخلوط کن کاملا حرفه‌ای و پیشرفته دارید که بسیاری از کارهای مربوط به آشپزی را برای شما آسان می‌کند.

یک نکته که خوب است بدانیم برای ترکیب کردن چند ماده غذایی با مخلوط کن، باید مقداری مایعات مانند آب یا آب میوه به ترکیب اضافه کنیم تا مواد ترکیبی، مایعی یکدست شود.

اما زمانی که مواد را با غذاساز ترکیب می‌کنیم دیگر حتی به قطره‌ای آب برای داشتن مایع یکدست نیاز نداریم. طراحی، صفحه و تیغه‌های غذاساز این گونه است زیرا این محصول فراتر از مخلوط کن‌های عادی است و می‌توان انواع دسرها، اسموتی، سوپ‌ها، معجون‌، پودینگ، گلاسه، کرم بستنی و … را آماده کرد.

غذاساز تنها یک مخلوط کن عادی نیست به دلیل کارایی فراوان و کارکردهای گسترده‌تر یک وسیله پیشرفته برای آشپزهای حرفه‌ای می‌باشد.

در مورد کارایی هر کدام از این محصولات یعنی غذاساز و خردکن صحبت کردیم و در پست بعدی می خواهیم بدانیم این دو محصول چه تفاوت‌هایی با هم دارند که آشپزهای حرفه‌ای، بر اساس نیاز خود یکی از این دو دستگاه را انتخاب می‌کنند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *